Rabu, 25 Januari 2012

Siapa Dia Sebelum Daku

Siapa pun dia, tak kisah yang penting kita bersama mencipta kehidupan baru, bahagia dalam mencari titik permulaan, melupakan segala kepahitan yang pernah kita lalui. Sesungguhnya kehidupan ini adalah satu perjuangan dalam mencapai segala impian yang kita inginkan. Aku teringat satu lagu yang di dendangkan oleh penyanyi Fransisca Peter " Siapa Dia Sebelum Daku " tak perlu dicari, tak perlu diimbas, semua insan ada kenangan manis dan pahit dalam kehidupan, itu lumrah alam, kita perlu memahami hakikat itu. Semoga kehidupan kita akan terus harmoni sampai ke akhirnya. Aku hanya mengharapkan kau menerimaku seadanya begitu juga aku. Kerana aku tidak mampu menyintai seperti cinta pertamaku dulu, cinta setulus suci yang telah membawa ke gerbang mahligai akhirnya kecundang di pertengahan jalan.

Cinta yang kusulam dan jaganya separuh mati, tiada lagi insan lain yang bertakhta di sanubari ini melainkan dia, dia pertama dan terakhir, cinta suci, namun dalam saat melayari bahagia menyulam cinta dan kasih sayang bersama permata hati, dia berkasih dengan insan lain, aku yang terbodoh hanya bersabar dan bersabar, namun akhirnya kesabaran perlahan punah akhirnya aku melangkah pergi hanya Tuhan yang maha tahu bagaimana siksanya hati ini dengan tindakan itu, namun apa dayaku aku tak mampu menoleh lagi aku mengucapkan selamat tinggal derita...aku noktakan cinta pertamaku buat selamanya...
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan