Selasa, 19 Mac 2013

Bersemadilah Dengan Tenang Wahai Bunga-bunga bangsa


Wahai parajuritku al-fatihah buat kalian yang gugur dimedan juang, gugurmu dimedan juang mengundang sebak didada, meskipun aku bukan kalangan keluarga kalian atau siapa diantara kalian, namun kita adalah satu warga bernaung dibawah satu bumbung negara justeru perasaan hiba tetap ada, kerana kalian adalah benteng yang sentiasa mempertahankan kedaulatan, keamanan negara dari segala patualang yang buta hatinya, buta matanya dan buta akalnya. Patualang ini harus dibentras dari menganggugugat kadaulatan negara kita. Terima kasih perajuritku dan syhabas diatas perjuangan kalian.

Sejak tercetusnya malapetaka ini semua masyarakat berbicara tentangnya, ada yang sedih, takut dan berbagai perasaan  menyelubungi setiap warga terutamanya ditempat yang terlibat malah ditempat lain juga turut terkena tempias angkara penyebaran kabar angin oleh mereka yang tidak bertanggungjwab. malah daerahku juga turut terlibat menyebabkan berlaku sedikit keributan dan berlaku beberapa hari bandar menjadi sunyi sepi.

Lebih malang ada segelintir manusia memperlekeh terhadap para pejuang, bukan disambut dengan menadah tangan bersyukur atau berterima kasih malah diangap sebagai satu sendiwara kerajaan meskipun sudah beberapa nyawa yang terkorban masyah-Allah jenis manusia apakah mereka ini..Manusiawi atau haiwani atau syaitani sungguh biadap...

Aku hanya insan kerdil tidak mampu berbuat apa-apa  yang termampu aku sumbangkan hanyalah doa, doa dan terus mendoa semoga para parajuritku yang masih berjuang dimedan tempur sentiasa dalam lindungannya. Juga untuk kita rakyat Malaysia.

Sekadar gambar hiasan
Alhamdulillah saat ini kami masih berusaha mengumpul sumbangan untuk parajurit yang terlibat di Lahad Datu, Semoga sumbangan kami yang tidak seberapa ini mampu membantu meringankan segala beban yang ditanggung oleh mereka yang terlibat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan