Isnin, 16 Disember 2013

SUDAH DI BERI BETIS NAK PEHA LAGI

Saya teringat setiap kali persidangan UMNO di adakan di PWTC Kuala Lumpur, yang sepatutnya hanya melibatkan para perwakilan saja, namun mereka yang tidak terlibat juga turut sama menggambil kesempatan ke persidangan tersebut sebagai pemerhati. Tiada masalah malah di alu-alukan menandakan kecintaan kita terhadap parti kita sebagai pendokong kerajaan.

Namun apa yang ingin saya perkatakan di sini ialah sikap segelintir para pemerhati terutamanya dari bahagian saya iaitu disalah satu bahagian di negeri Sabah ini, sikap mereka ini kadang-kadang agak keterlaluan dan mengada-ngada, sudahlah tambang-menambang mereka di tanggung termasuk penginapan dan poket money di beri,  masih menunjukkan sikap tidak puas hati, jika boleh dalam hal2 urusan peribadi pun nak di tanggung juga, bukankah ini agak melampau.

Sasaran utama dalam perkara ini tentulah yang berjawatan ketua, tidak kiralah ketua bahagian, ketua wanita, ketua pemuda mungkin juga ketua puteri.  Inilah fenomena yang sering melanda setiap kali persidangan UMNO di adakan. Mungkin kah perkara sebegini tidak berlaku di tempat lain..??? Walau pun saya tidak terlibat dalam menguruskan perkara ini namun melihat gelagat serta sikap mereka ini buat saya geram dan malu, " SUDAH DI BAGI BETIS NAK PEHA LAGI" nampak sangat ambil kesempatan. Langsung tidak sanggup berkorban untuk keperluan sendiri. Ramai juga manusia macam ini dalam dunia ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan