Ahad, 30 Mac 2014

Denda RM50

Tiba-tiba datang seorang lelaki menghampiri keretaku bertanya, ko parking sini kah ? kalau ko parking sini saya denda ko RM50 , lebih-lebih lagi ko letak kereta dikawasan yang ada rumput, sama sekali tidak boleh..ini kawasan larangan,

,lelaki itu memberi amaran, wajah serius tanpa secalit senyum ,, sebentar saja.jawabku  .lelaki itu menyambung lagi amarannya, tengok kereta itu saya sudah saman sebab meletakkan kereta disitu bukan tempat parking ingat ahh..

Aku sempat melihat lambang pada baju lelaki itu , petugas Majlis Bandaraya agaknya.

selesai menghabiskan amarannya dia meninggalkan aku ..memikir pula aku yang.sudah sekian berulang kali aku parking ditempat itu belum pernah aku mendapat amaran sebegitu daripada mana-mana petugas ditempat itu.

Seorang sahabat pernah memberitahu aku jika parking di tempat itu, MBK tiada kuasa untuk menyaman kerana itu diluar bidang kuasa mereka tiada dalam undang-undang, namun katanya jangan beritahu orang, jarang yang tahu  perkara itu.

Sebab itu aku tidak pernah kisah,walau berapa jam pun, tidak pernah aku disaman, tempat itulah sering menjadi parkir, bila aku shoping ditempat itu, bagi mengelak aku membayar parking yang bukannya murah, hanya beberapa jam sudah beringgit-ringgit jumlahnya. lebih-lebih lagi di bandar raya..

Memakir ditempat itu pada masa akan datang terpaksa berfikir dua kali, jika tidak bersedia untuk membayar saman berkali ganda...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan