Rabu, 2 Januari 2013

Tahun baru 2013

Belum terlewat saya ingin mengucapkan selamat tahun baru kepada warga dunia yang masih berada di muka bumi ini semoga tahun ini banyak membawa tuah buat kita semua. Sejak saya wujudkan blog yang tak sepertinya ini, banyak perkara telah saya pelajari antaranya berkenaan dengan dunia blog dan bermacam-macam perkara. Telah lama saya meneroka blog-blog para blogger namun belum terlintas difikiran untuk buka blog sendiri pada ketika itu, kerana tak tahu lagi bagaimana membuat blog, lagi pula asyik sibuk saja langsung tiada masa.

Satu hari tiba-tiba saya jatuh sakit selama tiga minggu saya terlantar, sepanjang tiga minggu itu saya terlalu stress kerana sakit saya tidak sembuh-sembuh, namun dalam masa sakit-sakit itu tidaklah sampai tidak mampu melakukan kerja-kerja dirumah. Salah satu pendekatan yang saya ambil menghilangkan stres saya menghadap laptop seharian sambil meninjau blog-blog yang ada dalam enternet. buka punya buka sampailah saya terjumpa teknik membuat blog. maka saya pun terus-menerus membuka sambil belajar..alahai ingatkan susah sangat buat blog, rasanya tak sampai pun 1 minit.

Setelah terwujudnya blog ini, baru tahu mencipta blog memangnya mudah tetapi bahan pengisian dalam blog ini yang menjadi terstak-stak hehe, ada blog tapi tiada bahan baru untuk dimuatkan sepilah blog.  ciplak-ciplak artikel orang ok juga cuma tidak best pula rasanya kerana perbuatan ini boleh membantutkan jari-jemari untuk menulis serta berfikir dan paling best tulislah artikel sendiri...

Blog yang paling saya tidak suka baca, apa bila penulis blog itu menulis perkataan  sepotong-sepotong saya tidak faham alahai saya terus tidak jadi baca, patut tulislah ayat penuh agar pembaca faham dan tidak stres bila membaca.

Saya bukanlah hebat sangat dalam tulis-menulis ini, maklum sajalah sudah lama meninggalkan dunia penulisan setelah tamat persekolahan dulu. Pernah mengikuti persatuan penulis namun saya tidak dapat meneruskan lantaran tuntutan tugas jabatan yang begitu padat. Akhirnya otak saya terbiar beku dan tidak kreatif lagi bermain bahasa hehe.

Namun setelah ada blog timbul pula keinginan untuk menulis sekurang-kurang otak yang sudah beku ini dapat diguna pakai semula setelah sekian lama terbeku. Berkat dari kekerapan meneroka parablog banyak membantu saya mencairkan kebekuan otak yang telah lama direhatkan.

Walau pun hanya sekadar blog picisan kata orang " akan tetapi maksud blog picisan itu adalah blog yang tidak bermutu, blog tiada gred, blog yang carut-mencarut...hehe rasa-rasanya ada juga mencarut sikit-sikit..  sekurang-kurang ada juga bahan bermanfaat yang boleh dikongsi walau hanya secebis ayat yang penting pembaca faham.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan