Rabu, 5 September 2012

Mereka bilang aku wanita pelik

Sesungguhnya tidak, aku masih bermasyarakat, bergaul dengan orang, bertandang kerumah orang bila dijemput, menghadiri majlis-majlis dan sebagainya. Hanya barangkali mereka melihat sikap aku yang ada kalanya suka bersendirian, tapi bukan bercakap sorang-sorang..ada waktu-waktunya aku suka bersendirian bila ketika dalam keadaan banyak kerja atau ada urusan yang terpaksa dibuat dalam kadar segera.

Kebetulan aku memang suka membaca, kalau bukan buku, laptop aku akan bawa ke mana-mana. kalau masa-masa kursus pula, aku suka tidur dalam bilik berseorangan bukan aku tidak mahu berkongsi dengan rakan lain, tapi aku selesa dalam keseorangan. sebabnya aku ini jenis lambat bangun, penampilan kemas itu ciri-ciri aku, tidak selesa dalam keadaan semborono, aku bersiap merapi diri memakan masa , jadi untuk tidak menyusahkan orang, yang terpaksa menunggu lama, atau timbul ketidakselesaan rakan, maka lebih baiklah aku bersendirian, aku selesa, tidak menyusahkan kawan dan siapa-siapa saja. itu sahaja...tiada apa-apa yang pelik pun...
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan