Sabtu, 8 Jun 2013

Aku Akan Terus Berkarya

Sesekali memory lalu hadir bertandang mengetuk pintu hatiku, suatu waktu yang ditinggalkan betapa indah untuk dikenang..zaman kanak-kanakku dan remajaku...ahh terlalu indah bila diingat kembali.

Zaman kanak-kanakku tinggal di kampung yang serba kekurangan, namun saat paling indah zaman remaja. Zaman remajaku dibangku sekolah, aku suka menulis sajak ..tentang ketuhanan..tentang alam..tentang kehidupan..tentang kecintaan tanah air....paling mengembirakan bila karyaku tersiar dalam majalah atau surat kabar...

Aku aktif berpersatuan, aku banyak terlibat dengan berbagai persatuan....ahhh sesuatu yang indah. kesibukan itu telah memagar diriku memisahkan aku dari dunia penulisan, banyak perkara yang utama ditumpuhkan akhirnya aku terhenti menulis..puluh tahun aku tidak menulis, aku jadi lupa, aku tidak kreatif lagi ....bakat agaknya sudah malap...namun kini jiwaku kembali segar masih ada niat untuk berkarya semula,

Aku masih ingat apa bila karyaku tersiar dalam sebuah majalah mingguan wanita tahunnya aku dah tak ingat..bertajuk " SEORANG ISTERI"  dan " DI PENJURU MALAM " beberapa orang sahabat bertanya siapakah yang aku maksudkan dengan sajak itu,,

Bila tugasku bertambah sibuk aku terhenti menulis..aku lebih suka menulis sajak berbanding cerpin kerana menulis cerpin memakan masa yang agak lama..sajak pula kadang-kadang idea datang sepantas kilat .....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan