Sabtu, 8 Jun 2013

Siksanya Kuruskan Badan


Zaman ini ramai dikalangan para wanita berlumba-lumba melangsingkan badan agar kelihatan seksi dan menarik, sanggup melakukan apa saja demi mendapatkan sesusuk tubuh yang diidamkan. Perkara ini telah mendorong banyak pengusaha produk kecantikan mencipta berbagai produk khusus bagi memenuhi kehendak para pelanggan. Produk ini pula tidak pasti apakah ada jaminan kesalamatan atau pun tidak.

Ramai pengguna telah terpedaya sehingga sanggup membelanjakan ribuan ringgit, ada yang berjaya dan ada pula yang gagal dan lebih malang kesan sampingan daripada produk tersebut telah menjejaskan kesihatan para pengguna. Seperti berlaku sesak nafas, sakit jantung, sakit buah pinggang dan sebagainya.

Kesihan sungguh saya tengok seorang sahabat saya bersungguh-sungguh ingin kurus, makan produk pelangsing sehingga nampak sakit, tapi tak juga kurus, sebabnya dia masih makan dengan kuantiti yang banyak, tak ada disiplin, makan nasi macam gunung kinabalu....

Pada saya semua produk ini tak pernah saya sentuh, saya hanya menggunakan cara sendiri sejak dari zaman anak dara lagi, sehinggalah saya melahirkan beberapa orang anak dan sampailah kehari ini, bentuk tubuh saya tidak pernah berubah masih kekal seperti dulu. Ramai sahabat bertanya bagaimana saya menjaga perut yang sentiasa kelihatan kempis, perut wanita kelihatan buncit apabila telah melahirkan ramai anak, tapi ramai juga wanita bujang berperut buncit semuanya berpunca daripada makanan. 

Sebenarnya teknik mengempiskan perut ini juga telah lama saya amalkan sejak saya dari sekolah rendah lagi kerana saya memang berperut buncit. Amalan ini telah menjadi kebiasan sehinggalah ke hari ini. 


gambar google
Petuanya pemakanan sentiasa sya jaga, makanan tambahan tu adalah saya amalkan iaitu Prime Ros Oil, antara kebaikannya mengelakkan sembelit, banyak dijual dipasaran Farmasi. Makan jamu saya amalkan..banyak minum air putih. Bersenam saya jarang lakukan kerana kesibukan tugas.

Dalam menjaga bentuk tubuh rasanya tidak perlulah menyeksa diri yang paling penting disiplin dlam soal menjaga pemakanan itu yang utama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan